Halaman

Rabu, 16 November 2011

penyakit moden~dajjal

dajjal-maksudnya, sesuatu yg berpenyakit tetapi ditutupi supaya nampak tidak sakit.

1. penyakit malas smyg - buat gembira, padahal tak smyg..bleh gembira gak. (insaf dah..aku)

2. penyakit enjoy - karaoke, bersuka ria..seolah2 kat palestin...e nu aman damai..penyakit gak tu..tak sedar yg kite pun agama islam. hari ni enjoy, besok perang..baru tau dunia ni dah nak kiamat?

3. penyakit sukekan muzik - sebenarnya makin byk alunan yg mngasyikkan masuk ke dalam lubang telinga dan diterap kedalam hati, maka makin jauhlah kita dari mendengar seruan alam..seruan alam adalah zikir makhluk2 selain manusia pada allah..bunyi angin, bunyi binatang, bunyi air, alam semula jadi mengajak kita berzikir sentiasa.

4. penyakit benda - kita slalu letakkan nilai "sesuatu" benda padsa kadar kuasa tertentu..kita akan cakap, bulan ni tak cukup modal, so takleh la nak balik kampung tgk org tua..jadi "kuasa" diletakkan atas "modal" tersebut.secara tidak sengaja kita telah pun mengaku ada kuasa lain yg lebih berkuasa selain Allah. Begitu mudah kita menjejaskan tauhid kita sendiri

5. penyakit kesamarataan - pempuan moden menganggap ketidaksamarataan hukum lelaki dan perempuan dlm islam adalah tidak adil. anggapan ini tidak diakui secara lisan oleh mereka, tapi idea ini tlh pun diterap dalam otak mereka dan menjejaskan kepercayaan mereka pada hukum yg dibuat oleh Allah untuk memartabatkan mereka. tak payah tny kaum permpuan, tengok sendiri cukup

6. penyakit poligami - poligami telah dipandang sinis oleh pelbagai golongan, tahukah anda, untuk membentuk suatu Keluarga Super bagi pembangunan ummah, poligami adalah cara paling berkesan? Nabi membentuk peribadi anak2 melalui banyak didikan oleh ramai ibu. amalan ini sangat sesuai juga untuk diamal dizaman moden. Ibu yang menguruskan hal pendidikan anak2, ibu yang menguruskan hal ehwal rumah tangga, ibu yang menguruskan kejiranan dan sanak saudara dan ibu yang menjadi runner untuk membantu ibu yg lain. Poligami adalah hadiah untuk suami dan hikmah untuk isteri.

banyak lagi penyakit2 lain yg berjaya disebarkan..ia bukan memakan masa sehari untuk mempengaruhi cara kita berfikir, Dajjal sudah membentuk pemikiran kita semenjak zaman nenek moyang kita lagi sehinggakan kita tidak merasa salah walaupun melanggar hukum agama dgn menggunakan alasan adat yg dipakai nenek moyang sebagai penghalal cara..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan